2011. március 17., csütörtök

3. everyday life

Saint Patrick's Day, reggel fél 8 múlt. Nem rég keltem. Tegnap nem nagyon volt netes aktivitásom, mert sajna a bal szemem begyulladt, és rá sem tudtam nézni a monitorra. Valószínű a hétfői gyaloglástól, pontosabban a porral teli széltől. Lancaster egy nagy síkság, úgyhogy a szél nem kímél semmit. Folyamatosan fúj.

Kedden 8-9 felé keltem. Csilla dolgozni, Justin suliba ment. Itt az iskola teljesen más, mint otthon. Az érettségi előtti időszak 3 részre oszlik (elementary 1-5, middle 6-8, highschool 9-12). A tantárgyak többnyire összevont tárgyak.
Science: biológia, kémia, fizika
Mathematics: mint nálunk
Language art: irodalom, nyelvtan, helyesírás

Social science: töri, politika, gazdaság
PE: tesi, mint nálunk
Justin jól tanul, bár úgy hallottam itt elég könnyű a suli. Elég délutánonként 20-30 percet foglalkozni a házival. Justin ezt mindig meg is teszi, mikor haza ér. Néha írnak egy-egy tesztet, ahol használhatják a könyveket.

Reggeli után letelepedtem az egyik asztalhoz szemben az ablakkal. Ahogy kipakoltam a gépem, és felnéztem arra lettem figyelmes, hogy egy gyerek mászik be a kerítésen :) Scooter a tacsi persze tette a dolgát, és kirobogott (nevéhez méltóan), hogy elcsípje. Már nem jutott neki semmi, mert a fekete ruhás, dogcédulás arc pont belenézett a szemembe, és látta, hogy ezt most nem kéne. Felkaptam a cipőm és utána mentem. Helyzeti előnyben volt, úgyhogy eltűnt, mire kiértem. Ez a story ott kezdett érdekessé válni, amikor késő délután csöngetett Justin egyik haverja. Kitalálhatjátok: ő volt. Előtte persze említettem Justinnak, és Csillának is, hogy mi történt. Fura szituáció. A srác (ha jól emlékszem: Mark) persze felismert, és végig tartott tőlem. Én persze azon agyaltam, hogy mennyire avatkozzak bele az itteni életbe, de aztán úgy döntöttem, hogy megemlítem Csillának, hogy szerintem Mark próbált reggel átmászni a kerítésen. Ő persze biztosra vette, hogy nem, mert hát Mark a garázskapu kódját is tudja, minek akarna a kerítésen át jönni. Hagytam a dolgot. Azóta mi is jobb viszonyban vagyunk Markkal.

Az incidens után megejtettem az első skype köröket. Először Barninak meséltem el szolid 1,5 órában, hogy eddig mi is történt, aztán a család következett. Szépen össze gyűlt a webcam mögé anya, apa, Dani, mamám, és nagybátyám. Jó, hogy van ez a lehetőség, így ők sem annyira aggódnak. Nekik is hosszan meséltem. Ezzel el is telt a délelőtt. Délután dolgoztam az otthoni munkáimon. Késő délután Justinnal PS3-aztunk az 52"-os Toshiba theaterwide hd-n. Ők így élnek. Justin hazajön, házi, PS3, guitar hero, commedy, cartoon network...
Később Csillával jót beszélgettünk. Meghívott hétvégén egy helyi baráti összejövetelre. Ennek kapcsán aztán kitárgyaltuk a helyi, és az otthoni szórakozási formákat. Kezdődik ott, hogy lancaster-ben nem nagyon van szórakozó hely. Ami meg van legkésőbb 2-kor bezár. Inkább egymás házában szórakoznak. Itt is látom a jeleket. 2 grillsütő, medence, jakuzzi, trambulin. (A képek most reggel készültek, azért van ilyen sötét)




Szóba kerültek a drogok. Érdekes, hogy itt, ha van megfelelő orvosi végzettséged, akkor otthon szabályozott formában termeszthetsz marihuánát gyógyászati célokra. Ősszel szavazást is tartottak a legalizálásról. Ezen aztán elcsámcsogtunk Csillával. Vacsi előtt pattogtunk párat a kosárpalánkos trambulinon egy labda társaságában, és nagyon profinak éreztük magunkat. Vacsira bolognai spagetti szerű kaja volt parmezánnal. Tv show nézés, aztán alvás.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése